0

Veelgestelde vragen

Bestellen

* Hoe plaats ik een bestelling?

-          Ga naar de productpagina van het artikel dat je wilt bestellen en klik op de button “ + in winkelmand”
           Het artikel wordt nu in je winkelmandje geplaatst.
-          In de winkelmand kun je de bestelling controleren en eventueel lijm toevoegen door op de button “behanglijm
           toevoegen” te klikken. Klopt je bestelling? Klik dan op
           de button “naar kassa”.
-          Vul je persoonlijke gegevens in en kies een verzend- en betaalmethode. Je kunt bij ons als gast bestellen of een account
           aanmaken. Wil je een account aanmaken, vink dan het vakje “maak een account aan” aan. Deze vind je onder de
           invulvelden van de persoonlijke gegevens.
-          Controleer je gegevens en klik tenslotte op de button “plaats je bestelling”. Je wordt nu doorgestuurd naar de
           betaalpagina. Wanneer je de betaling hebt afgerond, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging van je bestelling.

Voor het bestellen van stalen geldt dezelfde bestelwijze. Je gebruikt hiervoor de button “staal aanvragen” op de productpagina.


Betalen


* Wat zijn de betaalmogelijkheden?
We bieden verschillende online betaalmogelijkheden. We hebben alle opties hieronder voor je op een rij gezet:

iDEAL
Met iDEAL kun je veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of via de site van uw eigen bank. iDEAL wordt ondersteund door ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot. Een betaling via IDEAL wordt direct verwerkt.

Paypal
Om gebruik te maken van PayPal heb je een PayPal account nodig. Je betaalt met je bankrekening, creditcard of PayPal- rekening. Een Paypal-account kun je gratis aanmaken via de Paypal website

Creditcard
Wij maken gebruik van de SSL- methode. Deze methode zorgt ervoor dat je je creditcard gegevens in een veilige omgeving kunt invoeren.

Bankoverschrijving
Betaal je via bankoverschrijving, dan kun je je betaling doen op bankrekeningnummer NL49RABO0385964986 t.n.v. The Design Department BV o.v.v. je bestelnummer. 

Bancontact/Mister Cash (BE)
Als je een bankrekening in België hebt, kun je bij ons je bestelling online betalen met Bancontact /Mister Cash. Mister Cash is een veilige en betrouwbare manier van betalen. Je rekent je bestelling af in je eigen vertrouwde internet-betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

Sofort Banking
SOFORT Banking is een internationale betaalmethode die het mogelijk maakt om vanuit verschillende landen te betalen in je eigen bankomgeving. SOFORT Banking is beschikbaar in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije, Polen, Italië, Spanje, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

* Ontvang ik een factuur van mijn bestelling?
Zodra je de bestelling hebt afgerond, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging met daarin een factuur van de bestelling.

* Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

 

Bezorgen & retourneren

Verzendkosten
Verzending naar Nederland en België is gratis (met uitzondering van de Waddeneilanden). Voor verzendingen buiten Nederland worden, afhankelijk van de bestemming, verschillende tarieven gehanteerd.

Levering
Wanneer je een bestelling voor 16:00 uur plaatst en het door jou bestelde behang op voorraad is, wordt de bestelling doorgaans dezelfde werkdag verstuurd. 
Let op!: De levertijd voor fotobehang is gemiddeld 5-7 werkdagen.
De status van een bestelling kun je bekijken in je persoonlijke account. Zodra de bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met een link waarmee je het verzendproces kunt volgen.
Je kunt je bestelling thuis of ergens anders laten bezorgen. GLS bezorgt van maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van feestdagen) tijdens kantooruren. Mocht je niet thuis zijn op het moment van bezorging dan laat de bezorger een briefje voor je achter.

Retourneren
Als je niet tevreden bent of het product voldoet niet aan je verwachtingen, dan kun je het product gewoon retourneren. Wij stellen geen moeilijke vragen en geven geen vervelende tegoedbonnen. Je krijgt de waarde van de geretourneerde artikelen direct teruggestort op de rekening waarmee je betaald hebt. Alleen de verzendkosten voor de geretourneerde artikelen zijn voor eigen rekening.
Zorg ervoor dat de artikelen in originele staat verkeren en goed verpakt zijn, zodat ze niet kunnen beschadigen tijdens het transport. Artikelen die niet in oorspronkelijke staat verkeren, gebruikt of beschadigd zijn kunnen we niet terugnemen. Vul het retourformulier en voeg deze toe aan je retourzending. 

Je kunt de artikelen retourneren naar het volgende adres:

The Design Department
Staalsteden 31
7547 TA Enschede
Nederland

 

Stalenservice

* Hoe bestel ik een staal?
Klik daarvoor op de button “staal aanvragen” die je op elke productpagina vindt. De staal wordt vervolgens toegevoegd aan je winkelmandje. De afmetingen van de staal zijn 21 x 26,5 cm en de kosten per staal bedragen €2,00 (incl. verzendkosten). Thuisblijven voor je pakket is niet nodig: de stalen passen namelijk prima door de brievenbus! 

* Hoe lang duurt het voor ik mijn staal binnen heb? 
Stalen die op werkdagen voor 15:00 uur aangevraagd worden, versturen we nog op dezelfde dag. We verzenden de stalen via de reguliere post, waardoor het helaas niet mogelijk is de status van de verzending te volgen via track & trace. Stalenzendingen binnen Nederland worden doorgaans de volgende dag al afgeleverd. Postzendingen naar België duren gemiddeld 5 tot 7 werkdagen. Houd er rekening mee dat i.v.m. grote drukte  bij de postbedrijven (zoals bijvoorbeeld tijdens de decemberfeestdagen) leveringen langer kunnen duren. 

* Waar moet ik rekening mee houden als ik thuis de stalen bekijk?
De lichtval kan bepalend zijn voor de kleurbeleving van het behang. Bekijk de stalen daarom op de muren die je wilt gaan behangen en het liefst op verschillende tijdstippen.


Behang

Klik hier voor behangtips en -instructies.

* Wat is de kwaliteit van ESTAhome behang?
Zowel ons papierbehang als ons vliesbehang is gemaakt van milieuvriendelijk, duurzaam en FSC® gecertificeerd materiaal. Bovendien zijn alle gebruikte verf en inkten op waterbasis en vrij van oplosmiddelen.
Beide behangsoorten zijn erg sterk en de structuur in het behang verbergt bovendien kleine oneffenheden van de muur.

* Kan ik het behang schoonmaken?
Op de productpagina van elk artikel vind je een wasbaarheid-symbool die aangeeft of je het behang kunt schoonmaken, en zo ja, hoe je dit moet doen. In de onderstaande tabel kun je lezen wat de verschillende symbolen betekenen:



* Welke behanglijm kan ik het beste gebruiken?
Op de productpagina van elk artikel wordt aangegeven welke lijm je nodig hebt. Ook kun je in het winkelmandje op de button “behanglijm” toevoegen klikken. Onze behangcalculator berekent dan hoeveel lijm je nodig hebt en voegt vervolgens de juiste lijmsoort in de juiste hoeveelheid toe aan je bestelling. 

* Wat betekenen de begrippen “rapport” en “verzet”?
Het rapport geeft de afstand tussen het begin en het eind van een patroon aan. Met andere woorden: het rapport geeft aan na hoeveel centimeter het patroon zich herhaalt.
Het verzet geeft aan hoe verspringend het patroon is ten opzichte van de strook ernaast. Hieronder vind je een uitleg van de drie meest voorkomende patroonovereenkomsten:

1. Rapportloos: als een behang rapportloos is, betekent dit dat je bij het plakken niet hoeft te letten op een patroonherhaling. Ook hoef je bij de berekening van het aantal rollen dat je nodig hebt geen rekening te houden met het patroon. 

2. Recht verzet: als een behang een recht verzet heeft, betekent dit dat het patroon op je behangbaan in een rechte horizontale lijn gelijk moet zijn aan het patroon op de volgende baan. Als een behang een recht verzet heeft, moet je hier ook rekening mee houden bij de berekening van het benodigde aantal behangrollen. 

3. Verspringend verzet/half verzet: een verspringend verzet, ook wel half verzet genoemd, houdt in dat het patroon op de volgende behangbaan een halve printherhaling (de helft van het rapport) lager geplakt moet worden. Als een behang een verspringend verzet heeft, moet je hier ook rekening mee houden bij de berekening van het benodigde aantal rollen 

4. Stortend verzet: bij een stortend verzet moet elke baan in tegenovergestelde richting van de vorige baan geplakt worden. Bij een stortend verzet hoef je bij de berekening van het aantal rollen dat je nodig hebt geen rekening te houden met het patroon.


* Hoeveel rollen behang heb ik nodig?
Je kunt hiervoor onze behangcalculator gebruiken. Deze vind je op de productpagina van elk product. Je hoeft alleen maar de afmetingen van de wanden die je wilt behangen in te vullen en de calculator doet de rest. Bij de berekening wordt rekening gehouden met het patroon van het behang en 15 cm snijverlies per baan. Let op: als je twee aangrenzende muren gaat behangen, kun je het behang doorplakken. Tel in dat geval de breedtematen van de muren bij elkaar op en vul deze bij 'muur 1' in.

* Wat betekent het batchnummer dat het etiket van de behangrol staat?
Een batchnummer geeft aan uit welke drukserie een behangrol komt. Wanneer je meer dan één behangrol nodig hebt, is het belangrijk dat de batchnummers overeenkomen. Op deze manier voorkom je kleurverschillen.


Contact

* Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Staat jouw vraag er niet bij of heb je geen duidelijk antwoord gevonden? Neem gerust contact met ons op. Stel je vraag via hello@estahome.nl of bel ons op +31 (0)74 - 24 54 208. Je kunt ook met ons chatten. Rechts onderaan je scherm zie je een chat icoon. Klik op dit icoon om een chat te openen. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur.

 

Bezig met laden...